התרופה לקורונה נמצאת בידיים שלכם

פורסם על ידי Ymassage / 01/10/2020 / , , , / 0 תגובות

עם מספרם העולה של החולים בקורונה, ריחוק חברתי, סגר ואבטלה הם חלק ממציאות החיים החדשה שלנו. האם זה אומר שעלינו להתרגל אליהם? בתור שלושה גורמים משמעותיים בתחושת מתח, חרדות, דיכאון ואף היחלשותה של המערכת החיסונית, אולי אין באפשרותנו לשנות את המצב כל עוד אין חיסון באופק, אך ישנן בכל זאת מספר פעולות שאנו יכולים כבר עכשיו לעשות בכדי לשמור על נפש בריאה וגוף בריא, ואיך עיסוי קשור לזה?

מנוחה ושחרור מתחים

בכדי שהגוף ישמור על פעילותו התקינה ביום יום, יש להקפיד על שינה של כ-8 שעות בלילה. אך לא זאת בלבד. בתקופה של מתחים רגשיים, דחק רב יותר נמצא בגוף ומשפיע על המערכות השונות, כמו למשל מערכת העיכול. לכן, על אף שיש להקפיד על פעילות גופנית (כבר נרחיב) בתקופות רוויות מתחים כמו זו, דווקא מנוחה והרפיית המיינד, כמו גם הרפיית השרירים, עוזרת להפגת הלחצים.

שחרור ומנוחה טובה לא יביאו אתכם למצב הזה

שחרור, הרפיה ומנוחה טובה! אל תתנו למציאות לנהל אתכם.

פעילות גופנית

פעילות גופנית חשובה לשמירה על תנועת הגוף ובריאותו בעיקר בתקופה כזאת המתאפיינת בישיבה מרובה בבית, מול הטלוויזיה. פעילות גופנית משמרת ומשמנת את מערכות הגוף כמו העצמות, מפרקים, השרירים, העיכול, הנשימה וכו’ ואף אחראית על שחרור הורמונים חיוביים המטיבים עם מצב הרוח. פעילות גופנית עוזרת גם לשינה טובה יותר, שאחראית בתורה לעוד פעולות חיונית שימשיכו בגוף.

תזונה בריאה וחיזוק מערכת החיסון

המערכת החיסונית שלנו היא השחקנית הראשית כשמדובר בחולי או בריאות וגורמים רבים משפיעים עליה.  תזונה למשל, היא רכיב חשוב לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. ישנם מאכלים המשפיעים עלינו באופן ישיר. שוקולד למשל ידוע כמרומם מצב רוח מהיר. מאכלים יכולים להשפיע גם באופן עקיף – למשל כתלות בערכים התזונתיים שלהם. בתקופה כזאת נרצה מאכלים עם ערכים תזונתיים גבוהים, שכן תזונה “ריקה” תכביד על הגוף ויכולת סילוק הרעלים שלו, דבר המחליש את המערכת החיסונית.

תזונה נכונה תשפיע עליכם בכל כך הרבה מובנים

תזונה נכונה תשפיע עליכם בכל כך הרבה מובנים

שמירה על קשרים ומגע

גם בתקופה כזאת שריחוק חברתי הכרחי, הידוקן של מערכות יחסים משמעותיות וקרובות, גם אם מעטות, הכרחי אף יותר. קשרים ומערכות יחסים משמעותיות הם גורמים שנמצאו כבעלי השפעה עיקריים כשבדקו את שביעות הרצון של אנשים שהיו בסוף חייהם. מנגד, מחקרים רבים שנעשו בתחום של דיכאון, הוכיחו כי תחושת בדידות סובייקטיבית מוסיפה לתחושת הדיכאון ולתחושות הקשות הנלוות לכך. למעשה לא צריך ללכת למחקרים, שכן עם הגעתה של הקורונה לחיינו, רבים מאיתנו- בין שאנחנו, מכרים שלנו או אפילו המבוגרים במשפחתנו, חוו את השפעת הריחוק החברתי.

אז איך עיסוי קשור לזה?

עיסוי מאז ומתמיד נודע כאחד האמצעים המשמעותיים העוזר לשמר גוף ונפש בריאים, אך לא סתם, עיסוי יכול לתת מענה לכל אחד מגורמי המתח בהשפעת התקופה. עיסוי, מאפשר לכם לעשות משהו עבור עצמכם ובכך קודם כל להתמסר ולהירגע ברגע, לשחרר את המיינד ואת טרדות היום יום ולהיות בקבלה. ההירגעות בתורה מובילה לשינה איכותית שעוזרת בתפקוד מערכות גוף נוספות. בנוסף, מלבד היותו מרגיע את הגוף והמיינד, עיסוי עוזר בהמרצה של הדם, גם אל האזורים בגוף שפחות פעילים בתקופה זו, אל המפרקים, קצות הגוף ועוד ובכך מסלק רעלים שהצטברו בדרכים שונות כמו תזונה או מתח, שומר על חיוניות וגמישות הגוף. לסיום, אמנם עיסוי הוא לא תחליף למערכת יחסים משמעותית, אבל למגע ועוד כזה שהסכמנו להתמסר אליו, יש השפעה רבה גם על שחרור של הורמונים חיוביים התורמים למצב הרוח.

אז עד שימצאו את התרופה לקורונה, או לפחות חיסון, על כל אחד ואחת מאיתנו לקחת אחריות על הבריאות שלנו ולנקוט בצעדי חיזוק ומנע לכל מצב המוציא את הגוף והנפש שלנו מאיזון. עיסוי עבורנו מאז ומתמיד היה בשגרת החיים בשל כך, אך כעת הוא משמעותי מתמיד. וכל עוד החוק מאפשר, תחת הקפדה של ההנחיות הבריאותיות והתו הסגול, אנו מזמינים אתכם לקבוע לכם עיסוי כבר היום ולהכניס זאת לשגרת חייכם.

ואין על עיסוי טוב בסופו של דבר!

ואין על עיסוי טוב בסופו של דבר!

 

תגובות

אין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לעולם לא יפורסם או ישותף שדות החובה מסומנים ב *

מטפל/ת בעיסוי? לחץ כאן!