לימודי עיסוי רפואי – המדריך למתעניין

תאריך פרסום: 2/9/2022 12:33:00 PM

שיתוף ב-

טיפול בעיסוי היה מאז ומעולם חלק מההיסטוריה. המסורות הכתובות הגיעו לפני אלפי שנים מהמזרח – יפן, סין והודו משנת 3000 לפני הספירה או קודם לכן.
 

המטפלים מהמזרח התייחסו לגוף האדם כמערכת הוליסטית שנמצאת במערכת יחסים עם הטבע, והאמינו שיש לגוף יכולות ריפוי טבעיות, שהעיסוי מחזק ותומך בהן.
 

לאורך השנים הפופולריות של העיסוי הרפואי התפשטה גם למערב, ויחד עם הידע המתקדם של הרפואה המערבית, נוצרו אסכולות ושיטות טיפול מתקדמות במגע, המתבססות על האנטומיה והפיזיולוגיה של גוף האדם.
 

מתעניינים בלימודי עיסוי רפואי? בואו להבין איך זה עובד.

כיצד פועל העיסוי על גוף האדם?

טיפול בעיסוי כלל מניפולציה מיומנת של הרקמות הרכות של הגוף על ידי אנשי מקצוע מוסמכים.

במסגרת לימודי עיסוי רפואי, המטפל לומד לבצע מניפולציה של השרירים, רקמות החיבור, הגידים, הרצועות והעור.

שימוש בטכניקות מגוונות של הפעלת לחץ ותנועה מסייע להקל על מתח הגוף והשרירים ולהפחית כאב, ומציע יתרונות ארוכי טווח לרווחתו הכללית של האדם.
 

סוגים נפוצים של טיפולי עיסוי

עיסוי שוודי – בין סוגי העיסויים הנפוצים במערב. מטרתו העיקרית להשרות רוגע ולהרפות את הגוף על ידי לחץ וחיכוך, משיכות ארוכות וקצביות והקשה שמאפשרות להזרים את הדם ביעילות.

עיסוי רקמות עמוק – באמצעות תנועות איטיות ועמוקות המכוונות לשכבות הפנימיות של השרירים ניתן לטפל בבעיות שריר – שלד, פציעות ספורט, מתיחות או כאבים בשרירים.
עיסוי ניקוז לימפטי – סוג זה של עיסוי טיפולי משתמש בלחץ קל או עדין מאוד, שמסייע לנוזלי הלימפה לנוע ברחבי הגוף. הוא מועיל לקשת רחבה של מצבים שונים כמו ניקוי רעלים ואלרגיות עונתיות.
טיפול שיאצו/ טווינא – העיסויים מן המזרח מתבססים על הפילוסופיה הסינית, ובבסיסם ההנחה שלאורכו ולרוחבו של הגוף עוברות תעלות אנרגיה, בהן זורמת אנרגיית החיים המכונה ‘צ’י’ או ‘קי’. כאשר האנרגיה לא נעה בחופשיות ובהרמוניה נוצרת מחלה. מטרת הטיפולים הללו היא לאתר את מקור חוסר האיזון ולסייע לאנרגיה לנוע בחופשיות על ידי הפעלת מניפולציות ושימוש בטכניקות לחיצה, לישה ועוד.

 

היתרונות של העיסוי הרפואי

מחקרים שונים מספקים ראיות מדעיות ליעילות הטיפולים שציינו לעיל, ומצביעים על כך שהעיסוי לא מיועד רק להרפיה, אלא מציע יתרונות בריאותיים ממשיים.

להלן חלק מהסימפטומים והמחלות בהן ניתן לטפל באמצעות עיסוי רפואי:

כאבי גב וצוואר כרוניים.

הפחתת דיכאון ו/או חרדה וניהול מתחים.

הפחתת כאבים אורתופדיים לאחר ניתוח.

שיפור איכות השינה.

הפחתת כאבי ראש ומיגרנות.

הפחתת דלקות. ועוד. (למידע נוסף אודות עיסוי רפואי לחצו כאן).

 

עם מי עובד המטפל בעיסוי רפואי?

מטפל בעיסוי רפואי עשוי לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאים לטיפול בחולים הסובלים מכאב, מחלה או פציעה.

עם זאת, אין זה מחייב, וברוב המקרים הם עובדים באופן עצמאי ללא תלות באיש מקצוע או גורם חיצוני. מטרת העבודה שלהם היא להקל על כאבים ולטפל במצבים בריאותיים כגון נוירופתיה, פיברומיאלגיה, פציעות ספורט, ואפילו לחץ דם גבוה.

 

מה ההבדל בין עיסוי רפואי לעיסוי רגיל?

למטפלים בעיסוי רפואי יש הכשרה וניסיון מתקדמים, המאפשרים להם להעניק טיפול המתמקד בריפוי פציעות, שיפור התפקוד או הגברת מחזור הדם. הם בדרך כלל עובדים בבתי חולים, במכוני ספא או במרפאות, ועשויים לקבל הזמנות מרופא לגבי סוג טיפול העיסוי שהם צריכים לתת למטופליהם.

מצד שני, מטפלים בעיסוי כללי עובדים בדרך כלל במכוני ספא במטרה העיקרית לספק רגיעה ללקוחותיהם, שכן מטרתם העיקרית אינה טיפול במצב רפואי, אלא הפחתת מתח וקידום הרפיה עבור הלקוח שלו.

 

להיות מטפל בעיסוי רפואי

מטפלים בעיסוי רפואי יעבירו את רוב יומם בטיפול בחולים, ולכן הם צריכים להיות בעלי כישורי תקשורת גדולים וחוסן רגשי. הם חייבים להיות בקיאים בטיפולים אלטרנטיביים וליהנות משיתוף פעולה עם הרפואה המסורתית כדי להפחית כאב ולקדם ריפוי בחולים שלהם.

במסגרת לימודי עיסוי במרכז מקבלים ידע נרחב על אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיות שונות של גוף האדם לצד ידע מקיף בתחום יחסי מטפל – מטופל, אתיקה מקצועית ועוד.

 

ההסמכה של מטפל בעיסוי רפואי

כדי לקבל הסמכה מקצועית של מטפל בעיסוי נדרש ללמוד את התחום, לעבור סטאז’ ולצבור שעות קליניקה. במקביל יש לעבור מבחנים תיאורטיים בנושאים שונים.

בתום הלימודים, המטפלים מקבלים תעודה מקצועית.

 

היכן מומלץ להירשם ללימודי עיסוי רפואי בישראל?

יש היצע רחב של מכללות שמציעות לימודי עיסוי מקצועי בישראל.

השיקול פעמים רבות נובע מטעמי המרחק, אך יש שנמשכים למוסדות ספציפיים בשל המוניטין שרכשו לעצמם לאורך השנים, המלצות שקיבלו, או תחומי טיפול ספציפיים שניתן ללמוד בהם במקביל ללימודי עיסוי רפואי.

שיתוף ב-

אולי יעניין אותך

מסאז רפואי תל אביב

עיסוי רפואי – סגולות ויתרונות

איך לבחור עיסוי רפואי עד הבית?

עיסוי רפואי המפתח להחלמה מלאה ומהירה

עיסוי רפואי משולב: כיצד ממריצים את הגוף לטפל בעצמו?

עיסוי רפואי - מחירים ועלויות

קצת על עיסוי רפואי ואיך הוא תורם לנו

חיפוש עיסוי מקצועי

אני רוצה

חובה לבחור קטגוריה או אזור/עיר

בעיר/אזור

לדוגמא: תל אביב

העדפה

שתף את - לימודי עיסוי רפואי – המדריך למתעניין:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 3  ממוצע: 5