עיסוי רפואי משולב: כיצד ממריצים את הגוף לטפל בעצמו?

תאריך פרסום: 12/9/2021 12:20:00 PM

שיתוף ב-

עיסוי רפואי משולב הוא הכינוי הכולל לשורה ארוכה של שיטות טיפול בכאבים ובבעיות כרוניות.
העיקרון שנמצא במוקד העיסוי הרפואי המשולב טמון כבר בשמו: מדובר בתפיסת עיסוי שמחברת יחד גישות ושיטות שונות.

התפיסה הזאת לוקחת את עקרונותיה מהעיסוי השוודי, העיסוי התאילנדי ועוד גישות עיסוי וטיפול רבות אחרות.
 

במוקד הטיפול נמצאים שלושה היבטים מרכזיים:

עיסוי רקמות רך (Soft Tissue Massage), לשיפור זרימת הדם בגוף. ניתן לבצע עיסוי רקמות רך בשורה ארוכה של שיטות שונות, בהן עיסוי שוודי, עיסוי צרפתי ועיסוי אבנים חמות.

עיסוי רקמות עמוק (Deep Tissue Massage), עיסוי אורתופדי שמתבסס על פעולות לישה ולחיצה חזקות מהרגיל. המטרה של חלק זה בעיסוי הרפואי המשולב היא שחרור מתחים והפרדה בין גידים, כמו גם הגדלת טווח התנועה של השריר. כאן משחקים תפקיד מפתח עקרונות האוסטיאופתיה ושיטת רולפינג.

עיסוי אנרגטי (Energetic Massage), טיפול שמטרתו הזרמת אנרגיה ברחבי הגוף. מתבסס על שיטות העיסוי תאילנדי, השיאצו ושיטת הטווינא הסינית.

שלושת המרכיבים הללו יוצרים יחד את האפקט החיובי של העיסוי הרפואי המשולב: שיפור זרימת הדם בגוף, עיסוי אורתופדי ושיפור הזרימה האנרגטית.

מרכיב מהותי נוסף בעיסוי הרפואי המשולב הוא נקודות טריגר (Trigger Points), נקודות כואבות ברקמת השריר שנוצרות כתוצאה מהתכווצות השריר – התכווצות שעלולה להימשך שבועות או חודשים שלמים. אותה התכווצות מפעילה לחץ על כלי הדם, פוגעת באספקת החמצן לשריר ומובילות לרגישות יתרה ולכאב. נקודות טריגר מופיעות לעיתים קרובות אצל נשים בהיריון או אנשים שמחלימים מפציעה.

קראו עוד : עיסוי רפואי – המפתח להחלמה מלאה ומהירה

העיסוי הרפואי המשולב מסייע לטיפול בנקודות הטריגר, באמצעות ניקוז חומצת החלב (חומצה לקטית) והרעלנים מתוך רקמת השריר. בנוסף, העיסוי מסייע לזרימת הדם ונוזל הלימפה באזור הכאב – וכך מזין מחדש את השריר הפגוע ומסייע להחלמתו ולשיפור בתחושת המטופל.

בניגוד לעיסוי רגיל, שנועד בעיקר למטרות הנאה ורגיעה – עיסוי רפואי משולב הוא טיפול לכל דבר. העיסוי עשוי להיות מהנה למטופל, אך חלקים ממנו – כמו למשל עיסוי הרקמות העמוק – יכולים לגרום לתחושה של חוסר נוחות. העיסוי הרפואי המשולב מתבסס על תפיסה רפואית הוליסטית, שמשלבת יחד עקרונות שונים של אורתופדיה ועקרונות הרפואה האסייתית העתיקה – כדי לעזור לגוף לעשות את הדבר שהוא עושה הכי טוב: להחלים.

בין אם אתם מעוניינים בעיסוי רפואי משולב או בסוג אחר של עיסוי טיפולי, אצלנו ב-Ymassage תוכלו לבחור בין מגוון רחב של מטפלים ומעסים בעלי התמחויות שונות. העיסוי הרפואי הבא שלכם נמצא במרחק לחיצת כפתור.

לחצו כאן – למציאת מטפלים בתחום העיסוי הרפואי

* העיסוי ב-YMASSAGE הינו באופן חד משמע עיסוי מקצועי בלבד וללא כל אלמנט מיני מכל סוג שהוא!

כתבה זאת הנה חלק מסדרת כתבות בתחום העיסוי הרפואי.

בשבוע הבא: קצת על מה מרכיב מחיר ועלות של עיסוי רפואי.

שיתוף ב-

אולי יעניין אותך

מסאז רפואי תל אביב

עיסוי רפואי – סגולות ויתרונות

איך לבחור עיסוי רפואי עד הבית?

לימודי עיסוי רפואי – המדריך למתעניין

עיסוי רפואי המפתח להחלמה מלאה ומהירה

עיסוי רפואי - מחירים ועלויות

קצת על עיסוי רפואי ואיך הוא תורם לנו

חיפוש עיסוי מקצועי

אני רוצה

חובה לבחור קטגוריה או אזור/עיר

בעיר/אזור

לדוגמא: תל אביב

העדפה

שתף את - עיסוי רפואי משולב: כיצד ממריצים את הגוף לטפל בעצמו?:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5