עיסוי רפואי המפתח להחלמה מלאה ומהירה

תאריך פרסום: 12/9/2021 9:49:00 PM

שיתוף ב-

היום כולנו כבר מכירים בחשיבות של הרפואה המשלימה.

בין אם מדובר ברפלקסולוגיה, שיאצו או רפואה הוליסטית – רופאים רבים ממליצים על שילוב טיפולים משלימים בתהליך הטיפול או ההחלמה.

בין שורת השיטות המרכזיות שיש לרפואה המשלימה להציע ניתן למצוא גם את העיסוי הרפואי. במקרים רבים, זה עשוי להיות הפתרון המושלם לשורה ארוכה של בעיות רפואיות. מנשים בהיריון ועד אלו הסובלים מכאבים כרוניים.

עיסוי רפואי מהווה לעיתים קרובות נדבך חשוב מאוד בשגרת הטיפול

למרות שאנחנו נוטים לקשר את המושג “עיסוי” לפעילויות פנאי או פינוק בספא, טיפולי עיסוי רפואה היו נהוגים בהודו כבר לפני שלושת אלפים שנה – ותיעוד של עיסוי למטרות רפואה נמצא גם בחפירות ארכיאולוגיות במצרים מהמאה ה-12 לפני הספירה.

מאז כמובן עברו הרבה מים מתחת לגשר, והיום אנחנו מחזיקים בהבנה עמוקה הרבה יותר של מהות העיסוי הרפואי – ובשיטות מבוססות לטיפול באמצעות עיסוי בשורה ארוכה של בעיות רפואיות או תסמינים כרוניים. עולם העיסויים הרפואיים מתבסס על מסורת ארוכה של טיפול בשיטות רבות.

מהטיפול השוודי “הקלאסי” שפיתח הרופא ד”ר הנריק לינג ועד לשיטות עיסוי מסין ואפריקה, כיום ניתן להתאים את העיסוי הנכון לבעיה המדויקת – ולתרום תרומה מהותית להליך ההחלמה, להלן מאמר שמציג בדיוק את טכניקות העיסוי השונות ואת תרומתן

העיסוי הרפואי מתבסס במהותו על שיפור התפקוד הגופני שלנו, ומתמקד בעיקר במחזור הדם, בשרירים, במערכת העצבים ובמערכת הלימפה.

עיסוי מסוגל לשפר את תנועת השרירים והמפרקים, לסייע לתהליכי החלמה ולחזק את זרימת הדם ונוזלי הלימפה – ובכך לסייע בסילוק פסולת וחומרים מזיקים מהגוף. וכל זה עוד לפני שדיברנו על האפקט הפסיכולוגי החיובי של העיסוי – שעוזר להפיג מתחים ולשפר את החיוניות והתחושה האישית.

למעשה, אפשר לחשוב על עיסוי כעל אימון גופני מיוחד שמאפשר לנו להתמקד בדיוק באיברים ובחלקי הגוף שאותם אנחנו רוצים לחזק.

עיסוי רפואי מאפשר לנו להגיע באופן ספציפי לרקמות הפגועות הזקוקות להחלמה, כמו גם להגביר את גמישות הגוף ואת התנועתיות שלנו.

 

אז מי יכול להיעזר בעיסוי רפואי?

כל מי שמתמודד עם דלקת, כאבים כרוניים, פציעה או כל תחושה אחרת של חוסר נוחות בגוף.

נתחיל בכאבים כרוניים ובפציעות ישנות, שתי תופעות רפואיות חמורות שפוגעות באופן מורגש באיכות החיים שלנו – אבל זוכות לרוב להתעלמות מהרפואה הקונבנציונלית. אחרי הכול, אם אין בכך סכנה מיידית – הרופא הממוצע יעדיף לא לעשות דבר. במקרה הטוב – ירשום משכך כאבים.

אבל אסור לנו להשלים עם כאבים כרוניים או עם פגיעה ביכולת התנועה שלנו – ובטח שאסור לנו לתת לתרופות או למשככי כאבים לעצור את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף. כאן העיסוי הרפואי נכנס לתמונה: ביכולתו לחזק את הרקמה הפגועה או את אזור הדלקת ולסייע למערכות הדם והלימפה לנקז את האזור מרעלנים ולבנות אותו מחדש.

אותו הדבר נכון להתמודדות עם פציעות או ניתוחים. לא משנה כמה מורכב היה הניתוח, הוא אף פעם לא יהיה סיומו של תהליך ההחלמה – אלא רק ההתחלה. לאחר ניתוחים חשוב מאוד להיעזר בעיסויים רפואיים שיכולים להאיץ את ההחלמה ולהקל על הגוף בשבועות ובחודשים הקריטיים שאחרי הניתוח.

קבוצה נוספת שעשויה ליהנות מיתרונות העיסוי הרפואי היא נשים בהיריון.

קבוצה נוספת שעשויה ליהנות מיתרונות העיסוי הרפואי היא נשים בהיריון. מומלץ מאוד שלא לקבל טיפול מסוג זה במהלך השליש הראשון של ההיריון, אבל אחריו – עיסוי רפואי עשוי להיות אפילו הכרחי.

במהלך ההיריון, האישה ההרה מתמודדת עם כאבי גב, בצקות, כיווצי שרירים, נפיחויות ושורה ארוכה של כאבים ומגבלות רפואיות. העיסוי הרפואי יכול לסייע לתהליך ההחלמה הזה ולתחושה הכללית. מעבר לכך, עיסוי יכול להפיג עייפות ותשישות ולתרום לתחושה החיונית של האישה ההרה.

גם בני הגיל השלישי מתמודדים עם מספר רב של בעיות רפואיות – ויכולים להיעזר בעיסויים רפואיים. לאורך תהליך ההזדקנות חלה ירידה משמעותית בפעילות הגופנית ובזרימת הדם ותנועת השרירים והמפרקים. ההשלכות השליליות של התהליך הזה נרחבות, החל מבריחת סידן ועד תשישות כרונית.

לחצו כאן – למציאת מטפלים בתחום העיסוי הרפואי

כאשר אנו משלבים טיפולי עיסוי רפואי לטווח הארוך, ניתן להקל משמעותית על כל אותן תופעות לוואי ולהחזיר את החיונית והתנועתיות לגוף.

לסיום, חשוב להדגיש את ההבדל בין עיסוי רפואי לבין עיסויים אחרים. בשורה התחתונה אפשר לקבוע שכמעט כל עיסוי הוא בעל תועלת רפואית ממשית – ולו רק בגלל היכולת שלו להפיג מתחים ולשפר את התחושה הגופנית. אולם עיסוי רפואי הוא פרקטיקה אחרת שממוקדת בראש ובראשונה בהחלמה ובטיפול. “אלמנט הפינוק” וההנאה שבעיסוי בוודאי אינם נעלמים, אבל זו לא המטרה העליונה של העיסוי הרפואי.

שיטות העיסוי הרפואי שונות זו מזו, וללא ספק כל מטפל נוהג בצורה אחרת ולפי עקרונות אחרים. כך או כך, עיסוי רפואי מקצועי מבוסס על שנים ארוכות של למידה ושל ניסיון בטיפול. מדובר בשיטה מרכזית של רפואה משלימה, שיכולה לתרום ולסייע כמעט לכל אחד. ריכזנו עבורכם כאן שורה ארוכה של מעסים ומטפלים, בעלי מגוון רחב של התמחויות – שיוכלו להעניק לכם את העיסוי הרפואי הטוב ביותר.

כתבה זאת הנה חלק מסדרת כתבות בתחום העיסוי הרפואי.

בשבוע הבא: על עיסוי רפואי משולב וכיצד ממריצים את הגוף לטפל בעצמו

שיתוף ב-

אולי יעניין אותך

מסאז רפואי תל אביב

עיסוי רפואי – סגולות ויתרונות

איך לבחור עיסוי רפואי עד הבית?

לימודי עיסוי רפואי – המדריך למתעניין

עיסוי רפואי משולב: כיצד ממריצים את הגוף לטפל בעצמו?

עיסוי רפואי - מחירים ועלויות

קצת על עיסוי רפואי ואיך הוא תורם לנו

חיפוש עיסוי מקצועי

אני רוצה

חובה לבחור קטגוריה או אזור/עיר

בעיר/אזור

לדוגמא: תל אביב

העדפה

שתף את - עיסוי רפואי המפתח להחלמה מלאה ומהירה:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5